2016/01/11

"2016 New Year firefighters' event", and "Ebisu Festival".





    I went to annual event of New Year holidays "Kobe City Fire Dezome expressions
    (New Year firefighters' event)" this year too. By Kobe fire brigade, emergency rescue
    training, ceremony, performance and exhibition were held in Kobe city. 
  今年も恒例行事「神戸市消防出初式」に行ってきました。救助訓練などが行われ
  ました。いつもヘリコプターが海の方から登場するのですが、何度見てもかっこいいです。
 




    Ebessan. I went to Ebisu Festival in Nishinomiya City. This Ebisu festival is always
    crowded. It was really crowded. Everybody prayed for a thriving business. It’s said
    that if you come here your business will prosper. 
  十日戎。西宮神社に連れて行ってもらいました。福男のニュースで知ってはいました
  が、行くのは初めてで興味津々。商売繁盛を願う人々が溢れていました。意外にもすぐ
  駐車&出庫でき、大行列に並んで参拝しても1時間ちょっとで戻れました。

0 件のコメント: