2014/11/30

Leaf peeping season.


      
      
    I accompany climbing. We walk about 10 kilometers. Today's weather is ideal for a
    hiking. Autumn is "leaf peeping season" in Japan. Japanese maple leaves have
    turned a beautiful red and yellow. Looking at the beautiful autumn foliage here is
    such a treat. Camelia were in full blossom, too. A katsura tree (Cercidiphyllum
    japonicum) smell sweet. Smell is just like caramelized sugar.Beautiful day!! 
  登山同行。約10kmのコースでした。登山&紅葉狩り日和。猩々池ぐらいの標高までは、
  赤や黄色に葉が色づいていて美しかったです。雪のように舞い散る葉や紅葉の絨毯に、
  あちこちで歓声が沸いていました。山茶花も満開でした。桂の葉からは焦がしキャラメルの
  いい香りがしていました。下りは天神谷東尾根。斜面に落ち葉が山盛りでズルズル滑り
  ました。踏ん張って歩いたので、明日は筋肉痛かも(~_~;)


0 件のコメント: