2014/06/14

Character general election.


   
    "Character general election in Hyogo Prefecture 2014". "Yuru chara" of Hyogo were
    assembled in Kobe. Some "Yuru chara" were absent at work. "Yuru chara" are
    heartwarming mascot like characters that represent different organizations, events,
    or groups and mainly devised for PR purposes. The first place was "Akatonbo kun
  Red Dragonfly)".
  「兵庫県内キャラクター総選挙 2014」の表彰式&ふれあいフェスタに行ってきました。


     
 表彰式前にうろうろするゆるキャラ達。

 
 結果は、左から第1位「赤とんぼくん(たつの市)」、2位「ゆめるん(南あわじ市)」、
  3位「陣たくん(赤穂市)」でした。

 

  I visited the "Dietary education fair". June is the dietary education month.
 「第11 こうべ 食育フェア」も見てきました。特に今までと変わったアプローチは
 なかったですが、出展ブースを見学。ステージでは家庭科で習った栄養に関する発表
 をしていました。6月は食育月間だそうです。

0 件のコメント: